Här hittar du de vanligaste frågorna. Om du inte kan hitta svaret här, då är man ju mer än välkommen att kontakta oss.

Beställning och betalning

Här hittar du de vanligaste frågorna som kan uppstå när man beställer en produkt i webbutiken.

Du hittar även svar på allt som rör betalning och betalningsalternativ i webbutiken.

Du kan betala med flesta betalkorten, t.ex. Dankort, Visa, MasterCard, American Express.

Logga in på ditt användarkonto för att se om din order har skickats. Här kan du också se ditt spårningsnummer när ordern har skickats,. Det kan du använda för att spåra paketet. Du får en bekräftelse via e-post så snart paketet har skickats från vårt lager. Här hittar du dessutom också ett spårningsnummer som du kan använda för att spåra paketet.

Högst upp på webbplatsen finns sökfunktionen. Här kan du skriva in produkten du letar efter. Eller så kan du bläddra bland våra produktkategorier genom att välja exakt den produkttyp du letar efter.

Du kan också använda vår sorteringsfunktion för att ordna resultaten efter pris och popularitet. Det gör det enklare att rangordna produkterna du önskar och välja den produkt du vill köpa.

Om du vill hålla dig uppdaterad om nyheter, erbjudanden och mycket annat från oss, så är vårt nyhetsbrev en bra start. Du anmäler dig längst ned på startsidan.

Från dess att du får en bekräftelse via e-post och paketet skickas från vårt lager tar det vanligtvis 2–5 vardagar innan du får ditt paket.

Ja – via GLS har du möjlighet att beställa expressleverans för ditt paket. Information om priser och villkor finns under expressleverans när du väljer leveransmetod.
Om du väljer expressleverans kan du få ditt paket levererat inom 1-2 dagar.

Leverans och retur

Har du frågor om leveransen av de produkter du har beställt eller vill du veta mer om leveransalternativen?

Har du ångrat ett köp, saknar något i din beställning eller har fått en produkt skadats under frakten?

Då hittar du nog svaren nedan, annars hjälper vi dig såklart.

När du får ett e-postmeddelandet med bekräftelsen på att vi har skickat paketet, får du samtidigt en länk till Track & Trace. Här kan du spåra ditt paket och se hur långt det har kommit.

Du kan läsa allt om returer här.

Kom ihåg att när du skickar ett paket i retur ska du skriva ut och fylla vårt returformulär. Du kan hämta det här

Ja, det är du själv som står för kostnaderna för en retur.

Om det handlar om en reklamation så återbetalar vi rimliga returkostnader under förutsättning att reklamationen är godkänd. Om du får en skadad produkt ska du kontakta oss via e-post eller telefon läs mer här

Du får fri frakt om du köper e.l.f.-produkter för mer än SEK 369.

Om du bryter förseglingen på varor som av hälsoskyddsrelaterade eller hygienmässiga skäl inte kan returneras. Läs våra köpvillkor – klicka här

Om du har angett fel leveransadress eller om du vill göra andra ändringar ska du kontakta vår kundtjänst så snabbt som möjligt på info@elfcosmetics.eller telefon +45 70 72 46 00

Kontakta oss på telefon +45 70 27 46 00 eller skicka ett e-postmeddelande till info@elfcosmetics.dk Ange ditt ordernummer och vilken produkt som saknas. Saknade produkter som finns på lager skickas samma dag (före kl. 15), såvida inte en återbetalning har utfärdats till dig. Produkter som skadats under leveransen återbetalas helt. Se till att kontakta oss så snabbt som möjligt och senast inom 90 dagar, annars kan du inte få någon återbetalning.

Kontakta vår kundtjänst påinfo@elfcosmetics.dk. Se till att du skriver rätt adress i e-postmeddelandet. Om ditt paket inte har skickats rättar vi till adressen. Vi kan dock inte hållas ansvariga om du har angett fel adress och paketet redan har skickats.

Produktinformation

Här hittar du svar på alla frågor om våra produkter och deras innehåll.

Under varje produkt finns en beskrivning av produkternas innehåll (på engelska). Om du fortfarande är osäker gällande innehåll och allergi kan du skicka ett e-postmeddelande till oss påinfo@elfcosmetics.dkså hjälper vi dig vidare.

Eller se mer på –The European Commission database

NEJ! Hos e.l.f. Cosmetics testar vi inte våra produkter på djur och vi tar avstånd från sådan praxis.

Våra produkter innehåller inga animaliska ingredienser. Bivax har ersatts med syntetisk bivax och lanolin har ersatts med bis-diglyceryl polyacyladipate-2.

I USA stöder e.l.f. Cosmetics arbetet mot djurplågeri, bland annat genom HSUS, samt som partner till PETA i projektet ”Caring Consumer Project” i USA.

Mitt konto

Här hittar du svar på frågor om att skapa användare i webbutiken, handla utan användare och mycket mer.

Du kan när som helst skapa en användare på account/register.
Vi har valt att inte tvinga dig att ha en användarprofil i vår webbutik. Däremot går det snabbare att handla om du har det eftersom du inte behöver skriva in alla leveransuppgifter m.m. varje gång. Det är helt upp till dig. Om du har fler frågor om att skapa ett användarkonto kan du skriva till oss på info@elfcosmetics.dk

Ja, det kan du.

Om du vill komma tillbaka och köpa fler e.l.f.-produkter så rekommenderar vi att du skapar en användare eftersom det då går lättare och snabbare att beställa och köpa produkter. Det är helt upp till dig.

Om du önskar att ta bort din användare loggar du helt enkelt in på din profil. Du kan logga in. här

Längst ner på profilsidan kan du ta bort ditt konto om du vill. Men det hoppas vi självklart inte.